ستاد کل نیروهای مسلح خبرهای کمک‌های نظامی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به یمن را تکذیب و این کمک‌ها به یمن را در راستای کمک‌های بشردوستانه دانست.

کمک های ایران به یمن بشردوستانه است

قدس آنلاین- ستاد کل نیروهای مسلح خبرهای کمک‌های نظامی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به یمن را تکذیب و این کمک‌ها به یمن را در راستای کمک‌های بشردوستانه دانست.

به اذعان سردار جزایری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح، دولت قانونی یمن توانایی تامین نیازی های دفاعی خود را دارد.

در روزهای گذشته برخی کشورها همچون آمریکا و عربستان مدعی کمک نظامی و تجهیز موشکی نیروهای حوثی یمن توسط جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران شده اند.

عربستان سعودی همچنین چندی پیش ایران را متهم کرد که موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد در اختیار انصارالله یمن قرار داده، درحالیکه مقامات جمهوری اسلامی بارها این ادعا را رد کرده و آنرا خلاف واقعیت دانستند.

درحالیکه شورای امنیت سازمان ملل در گزارش محرمانه خود نقش ایران را در کمک های نظامی و همچنین حمله به فرودگاهی در ریاض رد کرده اما کاخ سفید همچنان بر اتخاد مواضع ضد ایرانی خود مبنی بر اقدامات نظامی ایران در منطقه و بی ثبات سازی امینت آن اصرار دارند.

مدتی قبل نیز سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به این اظهارات بی پایه تاکید کرد که ما امکان انتقال موشک به یمن را نداریم و موشک‌ها برای خودشان است.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.